×

Lanserades våren 2016

Som ett steg mot målet att vara branschens mest kundvänliga och moderna samarbetspartner lanserade Hafa SvarDirekt under våren 2016.

– Som integrationspartner passade Spot On oss perfekt, både storleksmässigt och kulturellt, men framförallt har de gedigen erfarenhet av att jobba agilt. Ett flexibelt arbetssätt var viktigt för oss för att löpande kunna anpassa både lösningen efter de insikter vi fick längs vägen. Vi har varit måna om att aldrig nöja oss med det näst bästa utan hela tiden strävat efter det som är allra bästa, för affären och för våra kunder, säger Johan Petersson, CIO på Hafa.

Förutom en komplett e-handel omfattar även SvarDirekt möjlighet för Hafas återförsäljare att lägga ordrar, se orderhistorik, lagerstatus och lagersaldon i realtid och till exempel kunna chatta med företagets kundtjänst. Här finns också marknads- och säljmaterial, produktinformation och vktiga nyhetsuppdateringar.

Lyssnar på användarna

I arbetet med SvarDirekt jobbade projektorganisationen med referensgrupper från sälj, marknad och kundtjänst - och med Hafas kunder.

– Tillsammans med Spot On har vi löpande kunnat förbättra våra metoder med fokus på värde och nytta i leveranserna, och på att utveckla branschens bästa B2B-system. Genom att flytta fokus från teknik till affärer kan vi idag göra skillnad för våra kunder ända ut på butiksgolvet, säger Johan Petersson, CIO på Hafa.

Spot On stod för teknisk implementation i projektet och plattformen är baserad på Litiums B2B-accelerator.

– Projektet var lyckat hela vägen, från första spadtagen till utrullningen på Hafas olika marknader. Tack vare att vi hade förmånen att arbeta med en så mogen kund lyckades teamet skapa maximalt värde för projektets budget, säger Lars-Åke Wahlberg på Spot On.

Om Hafa

Hafa har tillverkat badrum sedan 1962. Hafa ingår i Hafa Bathroom Group, huvudkontoret ligger i Halmstad och företaget är verksamt med dotterbolag i Norden.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

mail mobile facebook instagram linkedin2