Blogg om e-handel, marketing automation och webben

Vi bloggar om saker vi gillar och är bra på. Till exempel e-handel, marketing automation och andra spännande saker.

Hur skall vi skapa jämställdhet i IT-branschen? 

IT-branschen – en sluten bransch för killar? Om detta skulle vara bilden är det kanske inte konstigt att vi inom vår bransch har en utmaning framför oss att skapa jämställdhet. Kvinnor inom IT är..

Sju tips på att koda så andra förstår 

Många utvecklare har en tendens att bara fokusera på att koden gör det den ska. Att koden fungerar är viktigast naturligtvis, men nästan lika viktigt är att andra kan läsa och förstå din kod.

Stark e-handel håller i sig – vilka trender gäller digitalt för 2018? 

Nyligen presenterade ehandel.se siffor som visar att 2017 års siffror krossade det föregående året gällande ökad e-handel. Året avslutades förstås starkt med både Black Friday och julhandeln men..

Skapa en bättre köpupplevelse på din e-handel

Hur ofta stannar ni upp och faktiskt kollar på hur en hel kundresa ser ut för era kunder? Från att de upptäcker er till efter avslut?

Ballingslöv AB byter digital samarbetspartner

Den välkända och etablerade kökstillverkaren Ballingslöv AB har valt att ingå ett partnerskap med webbutvecklingsbolaget Spot On AB.

6 saker att tänka på när du shoppar efter ny e-handelsplattform

6 saker att tänka på när du shoppar efter ny e-handelsplattform

Summering av Web Summit Lissabon 2017

I förra veckan skickade vi ner två av Spot On’s finest till den årliga mässan Web Summit, för att känna in atmosfären och se åt vilket håll de hetaste trenderna tar oss.

Sextio tjejer knäckte koden!

För första gången någonsin befann sig TjejerKodar i Jönköping. Deltagarlistan blev snabbt full och vart passar då bättre att vara än i en stor före detta biograf?

Öka konverteringen med produktrekommendationer

Statistik visar att det finns mycket att tjäna på att personifiera sina produktvisningar. Så här gör du!

6 tips på hur du hanterar en övergiven varukorg

6 konkreta tips hur du skapar det optimala utskicket för abandoned carts för att öka din konvertering.