×

Bengt-Martins är ett av flera framstående bolag inom Resiakoncernen. Bolaget har sedan 60-talet specialiserat sig på fjällsemestrar på de mest populära vinterorterna i Sverige och Norge och är också återförsäljare av resor utmed den välkända Hurtigruten. Under 2017, med lansering i augusti, arbetades en ny tjänst fram med stor hjälp av Resias eget utvecklingsteam.

Minimum Lovable Product

Precis som i tidigare samarbeten mellan Resia och Spot On så fanns det ett stort fokus på att hitta en MLP – Minimum Lovable Product – för att garantera att projektet inte drog ut på vare sig tid eller budget. Tillsammans med teamet på Resia har arbetet hela tiden bedrivits agilt, där kontinuerliga avstämningar och prioriteringar efter nya lärdomar stått högt på agendan.

– Som kund och beställare är det avgörande att man har samma mål, som i detta fall vad projektets MLP är, och samtidigt få råd och stöd i prioriteringar. Tack vara detta kunde vi lansera en tjänst som säljer på utsatt dag och till budgeterad investering, säger Lars Olsson, Bengt-Martins

Responsiv bokning

Några mål med den nya lösningen var att anpassa den till att fungera med olika skärmstorlekar, integrera onlinebokningen tydligare och ge möjligheter till att mer strukturerat kunna arbeta med webbplatsen utifrån ett SEO-perspektiv.

Genom att återanvända tekniska val från andra lösningar inom koncernen kunde projektet fokusera på kundnytta och flöden istället för på tekniska val. Lititum CMS är plattformen.

– Riktigt roligt projekt där kunden med medvetenhet jobbat för att lansera en bra webbplats, med vetskapen om att det är efter lansering som det viktiga arbete med att mäta och optimera tar vid, säger Andreas Engman, Spot On

Om Bengt-Martins

Bengt-Martins har över 50 års erfarenhet av skidresor, idag har de Sveriges största utbud av stugor, hotell och lägenheter för fjällsemestrar i Sverige och Norge. Bengt-Martins är en del av Resia Travel Group.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

mail mobile facebook instagram linkedin2