Blogg om digitala affärer, e-handel och webben

Vi bloggar om saker vi gillar och är bra på. Till exempel e-handel, webb, marketing automation och andra spännande saker.

Använd live-chat på din web

En live-chat är ett av de mest populära och dynamiska verktyg en webbsida kan ha. Även om det låter som en klyscha så förväntar sig många besökare idag att få svar direkt på diverse frågor, men sällan orkar de lyfta luren och ringa. Då fungerar en chat alldeles utmärkt för att förhöja kundupplevelsen och vi tänkte därför ge lite konkreta tips på varför vi tycker det.

  • Du får möjlighet att erbjuda snabb service i realtid. Det finns dessutom möjlighet att ha flera konversationer igång samtidigt.

  • De flesta chattarna erbjuder möjlighet att integrera mot ditt CRM-system. Med andra ord kan du få möjlighet att genom att kunden identifierar sig få fram all historik och se eventuella pågående ärenden.

  • Efter avslutad chat kan du i de flesta verktygen skicka en kopia på konversationen, vilket kan vara skönt både för dig och kunden att gå tillbaka till.

  • Ge en positiv upplevelse!
    Genom att ha en chat tillgänglig ger du besökaren en möjlighet att snabbt stilla tvivel över eventuella felbeställningar, frågor om priser, produkter eller support.

     

Skapa rätt förutsättningar för ett lyckat e-handelsprojekt

 

Vill du få fler tips på hur du kan utveckla din e-handel? Kontakta oss!