Skip to the content

Blogg om digitala affärer, e-handel och webben

Vi bloggar om saker vi gillar och är bra på. Till exempel e-handel, webb, marketing automation och andra spännande saker.

Strategiska råd gällande e-handel och digitala affärer

Upplever du att du i din styrelseroll eller ledningsroll skulle behöva få hjälp med att prioritera eller utvärdera vissa val för att kunna ta ett beslut gällande satsningar på e-handel och digitala affärer? Vi hjälper gärna till, oavsett om du är befintlig eller ny kund.

Välkommen Björn!

Vi börjar sakta och säkert bygga upp kompetenser inom samtliga områden som krävs för att vara experter på e-handel. Men vi är också snubblande nära att kunna bilda ett helt band på Spot On. Med Björn lyfter vi inte bara ännu mer inom digital marknadsföring, vi får dessutom en f.d rockstjärna och klubbfixare till teamet!

Välkommen Mikael!

Möt Mikael - en Art Director som numer jobbar med digital marknadsföring, gillar sakral barockmusik och startade Facebookgruppen Smörgåstårtans vänner med över 54 000 medlemmar. Man vill ju bara veta MER!

Välkommen Tina

Från scenteknik på teater till digital marknadsföring på byrå - ibland är inte alltid vägen helt spikrak. Tina är en av våra senaste kompisar in, lär känna henne mer i det här blogginlägget. 

Studieförbundet Vuxenskolan väljer Spot On som ny digital partner

Studieförbundet Vuxenskolan bjöd under hösten 2021 in Spot On till en upphandling gällande ny digital plattform. Tycke uppstod parterna emellan och resten är som man brukar säga historia. 

Välkommen Kim!

I samband med vårt uppköp av Strategibyrån Noga fick vi inte mindre än sex härliga nya kollegor som vi verkligen ser fram emot att lära känna ännu bättre. Först ut är Google Ads experten Kim! 

Summering 2021

Och så börjar året lida mot sitt slut och vi blickar tillsammans med vår CEO Stefan Selvander tillbaka på det som hänt under 2021.

Digitala trender 2022

Det har blivit den tiden på året igen när vi tittar i spåkulan för att se vilka trender vi tror vi kommer få se mer av nästa år. Håll till godo i ett långt och matigt inlägg! 

Pressrelease - Spot On förvärvar Strategibyrån Noga

Genom förvärvet av Strategibyrån Noga utökar Spot On Solutions sitt erbjudande med rådgivning och tjänster inom SEO och digital marknadsföring. Förvärvet stärker Spot Ons position som strategisk partner för digitala affärer för medelstora och stora företag. Samgåendet med Noga är ett steg i Spot Ons expansiva utvecklingsplan.

Så undviker du priskriget med dina återförsäljare

Måste ni gå in och priskriga med era återförsäljare när ni börjar med D2C-försäljning? Svaret är nej. Det finns andra strategier för att locka slutkunderna till er e-handel. Vi lyfter fram de vassaste i det här blogginlägget.

Största skillnaderna B2B och D2C

Vad är egentligen de största skillnaderna mellan att sälja till B2B och D2C online? Vi har tagit fram 5 snabba punkter väl värda att läsa igenom.

Brenderup Group väljer Spot On som ny digital partner

Brenderup är en välkänd leverantör av högkvalitativa produkter inom marknaden för släp och trailers. Vid en ny upphandling av ny e-handelsplattform föll deras val på oss, Spot On. 

Välkommen Anna!

Vi växer inom vårt Growth-område och kan stolt presentera vårt senaste tillskott på inom UX-design - Anna Lundblad!  

Välkommen Andreas!

Man blir alltid lycklig när en utvecklare ansluter sig som bara kan gå rakt in i leverera högklassiga projekt. Därför är vi extra glada över att kunna presentera Andreas Crona och kommer förstås heller ALDRIG låta honom sluta hos oss. ;) 

Tress Sport & Lek AB hittar ny digital partner i Spot On

Med ett flertal olika shoppar, på olika plattformar, med olika språk och partners i andra länder var behovet stort av att koordinera och samordna såväl kundupplevelsen som arbetssättet internt. Med hjälp av Spot On hoppas Tress kunna hitta nya höjder för sin digitala affär. 

Varumärken som lyckas på D2C-marknaden

Vi listar fem företag som har tagit viktiga steg för att komma närmare sina slutkunder. Många av dessa företag lyckas samtidigt väva samman den digitala affären och fysiska köpupplevelsen på ett nyskapande sätt. Kort sagt – här finns mycket inspiration att hämta.

Välkommen Johanna!

Johanna kommer till oss med flera års erfarenhet av digitalisering. Vi är superglada och nöjda över att kunna presentera henne närmare för dig i det här blogginlägget! 

Undvik channel conflict

Många B2B-företag har i dag täta relationer med sina återförsäljare – starka band som knutits under flera år. I dessa fall kan trenden med direct to consumer kännas svår att haka på. Blir det inte som att börja konkurrera med sina egna återförsäljare?

Därför vill dina slutkunder köpa direkt från ditt varumärke

Vad är det egentligen som motiverar konsumenter att köpa produkter direkt från ett varumärke och inte från en återförsäljare? Just nu pågår dessutom en förflyttning i kundbeteende där allt fler vill köpa direkt från varumärket. Vi ger dig mer kött på benen i detta blogginlägg. 

Är D2C något för ditt företag?

Att helt förlita sig på återförsäljare för att få ut sina produkter på marknaden kan snart vara en del av historien. Nu pågår en snabb utveckling där allt fler företag undersöker möjligheterna för att skapa egna försäljningsvägar. D2C, direct to consumer, växer som aldrig förr. Spot On reder ut varför – och vad som är på gång.