Pressrelease: Spot On förvärvar Strategibyrån Noga

Webb- och e-handelsbyrån Spot On förvärvar Strategibyrån Noga och blir en komplett e-handelspartner

Genom förvärvet av Strategibyrån Noga utökar Spot On Solutions sitt erbjudande med rådgivning och tjänster inom SEO och digital marknadsföring. Förvärvet stärker Spot Ons position som strategisk partner för digitala affärer för medelstora och stora företag. Samgåendet med Noga är ett steg i Spot Ons expansiva utvecklingsplan.

”Vi får med oss en stor mängd erfarenhet från Noga gällande alla områden av digital marknadsföring, SEO och framför allt strategier i hur företag kan glänsa på nätet såväl som i resultatrapporten. Tillsammans med vår gedigna erfarenhet inom digitala affärer och e-handelsutveckling ser vi många positiva effekter med samarbetet. Med förvärvet av Noga lägger vi i nästa växel för framgångsresan och Spot Ons tillväxt."

- Stefan Selvander, CEO på Spot On Solution

”Under de senaste 12 åren har vi på Noga hjälpt våra kunder att göra fler lönsamma affärer. Med Spot Ons e-handelskompetens blir vi tillsammans ännu bättre på att utveckla våra kunders digitala affärer. Dessutom matchar Spot Ons framtidsvision perfekt med Nogas affärsfokus.”

- Andreas Lyxell, Byråchef på Strategibyrån Noga

Om Spot On och Strategibyrån Noga

Spot On Solutions i Norden AB har sedan starten 2011 haft en stark ekonomisk utveckling. Tack vare stort inflöde av nya affärer och ett ökat behov hos befintliga kunder har bolaget behövt anställa flera nya medarbetare. Spot On har idag 46 medarbetare och kontor i Jönköping och Göteborg. Bolaget omsatte förra året 39 miljoner och förväntas i år tillsammans med Noga öka omsättningen med ca 60%. I och med förvärvet utökas också personalstyrkan med ytterligare sex personer.

Strategibyrån Noga AB startades 2009 i Jönköping. Noga arbetar idag med rådgivning och tjänster inom digital marknadsföring och SEO. Bolaget omsätter ca 10 miljoner och har en stark lönsamhetsutveckling. Noga kommer i och med samgåendet bli en del av varumärket Spot On.

Länk till presskit och media (Dropbox)

Julia Runfeldt
Marknadschef – Spot On