Skip to the content

Välkommen Stina!

Innan uppköpet och sammanslagningen av Spot On och Noga så var det faktiskt så att Noga hjälpte Spot On med all sökmotoroptimering. Redan där fick vi möjligheten att lära känna Stina bättre och genom det inse att om de övriga på Noga bara skulle visa sig vara hälften så trevliga och proffsiga skulle allt bli kanon. Vilken tur att vi hade rätt! 

Välkommen Stina, hur känns det att vara på plats som anställd istället för som leverantör? 

- Det var spännande att kliva in genom dörrarna första dagen på riktigt. Det kändes skönt att veta att det fanns en förberedd plats till mig och står det dessutom en påse Kinapuffar jämte skärmen vet man att man har hamnat rätt. I och med att många sitter hemma och jobbar hann vi lära känna några personer i taget innan det var dags även för mig att ta skärmen under armen och bege mig hem till hemmakontoret. Tur att det finns Teams och Slack så att man enkelt kan hålla kontakten och lära känna varandra på det sättet, även om det inte är lika roligt som att få träffas och prata i verkligheten. Nu hoppas vi på att snart få vara tillbaka ordentligt!

Ja du kände ju oss lite sedan tidigare, var det en garanti för att saker skulle bli bra? 

- Jag hade ju en känsla redan innan vi flyttade ner till Spot On-kontoret att Noga och Spot On skulle vara en bra match och jag har inte ändrat min uppfattning. Trevliga och glada människor i kombination med stor kunskap och ett intresse att utvecklas.

Vad har du för bakgrund yrkesmässigt?

- Jag började faktiskt min yrkeskarriär som verkstadsoptiker och blev en fena på att slipa och montera glasögon. Istället för att gå vidare på optikerspåret började jag plugga försäljning och marknadsföring vilket sen resulterade i ett jobb som mediekoordinator där jag var med om övergången från tryckta annonser i Eniro-katalogen till mer och mer digital marknadsföring. Sen har åren rullat på och jag har fått möjligheten att fördjupa mig i flera av de områden som vi i det digitala teamet erbjuder idag, en erfarenhet jag är glad att ha.

Och idag arbetar du hos oss som projektledare och digital strateg - vad är det bästa med det?

- Att få lära känna ett företag, förstå deras affär och deras målsättningar och sedan ta fram en strategi för hur den digitala marknadsföringen kan ta deras affär framåt är något jag tycker är väldigt roligt. Det finns många kanaler att använda sig av och det är självklart roligast när vi kan visa på uppfyllda lönsamma mål, det uppskattas alltid.  

Jag gillar mötet med människor, både med de kunder jag jobbar med men också mötet med nya potentiella kunder. Självklart hoppas jag på fler nya kundrelationer och också att få bli mer inblandad i webbprojekt från start till ”mål” där vi från början kan forma webbplatsen efter kommande digital strategi.

Nämn ett verktyg du inte klarar dig utan för att göra ditt jobb! 

- Jag jobbar mycket i Facebooks annonsverktyg så jag kanske borde säga Ads Manager, men måste nog ändå säga Ahref som jag på senare tid tillbringat en hel del tid i. Sen är jag en person som tycker om att stryka saker från min ”att göra-lista” så ett kollegieblock på skrivbordet finns alltid.

 

Vilket är ditt go-to fika när du blir riktigt sugen?

Fika är något som ligger mig varmt om hjärtat. Där behöver man inte fråga två gånger. Jag älskar choklad så en kladdkaka är aldrig fel. Men nybakta kanelbullar är ju också riktigt gott!

Digital marknadsföring - vad är det?

Läs mer om alla ämnen Stina och fler av våra kompisar är superduktiga på och hjälpa företag med. 

Spot On