Case
Här har vi samlat case och inspiration på några av de kunder vi jobbar och har jobbat med genom åren. Kanske hittar du något som påminner om din egen verksamhet?

BE Group
Tillsammans med Spot On har stålgrossisten BE Group utvecklat en e-handelslösning som både förenklar och förhöjer köpupplevelsen.

Dynamic Code
Nu har du möjlighet att på ett otroligt smidigt och framförallt säkert sätt snabbt kunna testa dig för diverse olika åkommor - utan att behöva lämna hemmet. Dynamic Code revolutionerar vården!

NTM
En av Sveriges största koncerner för lokal media, NTM, ville utöka med ett nytt intäktsben som ser till att journalistiken lever vidare om annonsörerna och prenumeranterna skulle backa. Lösningen blev en e-handel!

Tibergs Möbler
Tibergs Möbler är ingen ny spelare på inredningsmarknaden. Företaget grundades 1923 och har kört e-handel i ett decennium. Nu har man tagit stora kliv framåt för att vässa kundupplevelsen online, i och med plattformsbyte och partnerskap med Spot On.

Tapwell
Designföretaget Tapwell kände sig låsta i sin hemsida och var i stort behov av något nytt. Lösningen blev en plattform med smart struktur som enkelt går att förändra i takt med att fler marknader tillkommer.

Nordicfeel
Nordic Feel har visionen att skapa den bästa användarupplevelsen i norra Europa. I en snabbrörlig bransch, med många konkurrenter, är detta en modig målbild som utmanar dem att tänka nytt, sätta kunden i centrum och jobba smartare.

Ballingslöv
Hela 90 procent av Ballingslövs kunder börjar sin köpresa online. Sajten och digitala lösningar som rådgivning via videomöte är därmed avgörande delar i köksföretagets affärsstrategi

Ludvig Svensson
Med ett antal olika marknader och flertalet språk behövde Ludvig Svensson en e-handel som var lätt att administrera och samtidigt levererade ett värde för kunden. Valet blev Storm Commerce + Umbraco.

PacsOn
Fem dotterbolag med olika expertområden. Flera kundsegment. Nio sajter som skulle bli en. Under våren lanserades PacsOn.se som samlar hela varumärket PacsOn på ett och samma ställe.

Eleven
I samband med ett uppköp blev det tydligt vilka fördelar det fanns med att slå ihop två olika företag och plattformar till en gemensam. Vi på Spot On tackar för att vi fick vara med på resan!

Swedese Möbler
I Swedeses egna onlinekanal säljs ett utvalt sortiment och på sikt lanseras också produkter som är helt unika för den egna försäljningskanalen på webben.

Hafa
Tillsammans med badrumstillverkaren Hafa har Spot On utvecklat ett B2B-stöd som kallas SvarDirekt, en digital plattform för företagets återförsäljarled.

Resia
I arbetet med Resias nya webbplats identifierades tidigt en MVP, en minimum viable product, med fokus på ett tydligt bokningsflöde, mobilanpassning och en flexibel plattform för webbplatsens redaktörer.

Ballingslöv - Kitchen small talk
Hur går det på bästa sätt att hjälpa personer som planerar för ett nytt kök men saknar tid, möjlighet eller kunskap att påbörja resan själv?

BingoLotto/Folkspel
I projektet tillsammans med Folkspel och Bingolotto fanns ett tydligt fokus, att förena Bingolottos onlineaffär med TV-programmet – genom att kunna köpa, spela och rätta direkt på webbplatsen.

Bengt Martins
Komplett resebokning för de som vill njuta av antingen en skidsemester i Sverige eller Norge. Allt snyggt och smart paketerat på Litiums CMS-plattform.

Nefab
I samarbete med den välrenommerade designbyrån Grand Public har vi lanserat en koncernsite till Nefab.