Skip to the content

B2B - digital försäljning på nätet

Har ni redan investerat i affärssystem och automatisering för tillverkande flöden på ditt bolag så har ni lagt en bra grund för er digitalisering. Nu är det dags att gå online och ge webben ett lyft för att skapa lönsam försäljning genom att växa på fler marknader. Målet - att skapa en digital supersäljare, det vill säga den säljaren som aldrig sover, aldrig är sjuk och som alltid visar den mest nödvändiga informationen för besökaren.


Många B2B-bolag upplever att deras produkter och tjänster är för komplicerade för att säljas online via en e-handel - och så kan det kanske vara. Det hindrar dock inte att presumtiva och befintliga kunder ändå besöker sidan för att kunna hitta nödvändig information. Låt företagets webb vara fylld med fakta och information och ge dina duktiga säljare tid att göra det de är bäst på - hålla en god och nära relation med kunden.

kaffekopp

E-handel, PIM och CMS

Som e-handelspartner hjälper vi dig med alla tänkbara funderingar som kan finnas omkring att satsa online på en e-handel eller återförsäljarwebb. Det kan finnas kritiska system idag ni behöver ta hänsyn till, ostrukturerad produktdata eller önskelista på funktioner som alla är mer eller mindre drivande mot en bra affär. 

Val av e-handelsplattform

Känner du dig osäker på vilken typ av e-handelsplattform som passar ditt företag bäst? Vi på Spot On är partner med flertalet olika varianter av e-handelsplattformar, allt från Litium, Storm Commerce, EpiServer (Optimizley) och Umbraco. Med hjälp av dessa plattformar kan du få stöd i allt från CMS, PIM och E-handel. Det ger oss en stor bredd och möjlighet att hjälpa er att välja den plattform som faktiskt passar er allra bäst.

För vissa ändamål och lösningar kanske en skräddarsydd lösning är det som behövs. Vi utvecklar också specialbyggda varianter när vi anser att en ren e-handelsplattform kanske inte gör din affär rättvisa. 

Case

Internationell e-handel för Ludvig Svensson

Med olika marknader, 8 olika språk och 2 stora affärsområden växte AB Ludvig Svensson till slut ur sin dåvarande e-handelsplattform och behövde en omstart för att känna att de fortfarande levererade värde till sina kunder samt minskade intern administration

Snubbe står vid dator

Case

Samlat sortiment gav rejäl boost

Flertalet kundsegment, olika dotterbolag, massor av produkter och varianter - hur löser man det? PacsOn har svaret.

e-handel via mobil

Välj Spot On

Jobba med en kompetens e-handelspartner

Med en lång och gedigen erfarenhet inom branschen hjälper vi dig med allt från upphandling, genomförande och strategi av nytt e-handelsprojekt eller annan form av digital lösning för att förbättra dina affärer. Läs mer om vilka vi är och hur vi bedriver projekt nedan. 

Vill du öka din digitala affär för ditt B2B-bolag?

Har du börjat fundera på att sälja direkt till konsumenter? D2C - Direct to consumer - är en trend som är här för att stanna. 

Kontakta oss