Skip to the content

Strategibyrån Noga blir Spot On

Sedan första december 2021 är Strategibyrån NOGA en del av webb- och e-handelsbyrån Spot On. Vi erbjuder tjänster inom SEO och digital marknadsföring. Du når oss på 
036-777 90 95.
Läs pressmeddelandet här.

Få fler kunder med Google Ads 

Varje dag googlar miljontals människor efter tjänster och produkter. Flera av dem söker garanterat efter det du erbjuder. Dessutom sker Google-sökningar ofta sent i köpprocessen (kundresan) – nära ett köpbeslut. Det gör sökannonseringen till en mycket lönsam marknadsföring.

Så här fungerar sökannonsering med Google Ads

Sökannonsering handlar om att synas i sökmotorer, främst Google – när någon söker efter det du erbjuder. Annonsen innehåller text som beskriver ditt erbjudande samt en länk till din webbplats. Google Ads visas högst upp i Googles sökresultat vilket ger en mycket bra synlighet. En väl utformad annonsstrategi ger dig fantastiska möjligheter att hitta nya kunder, men eftersom sökmönster och beteende förändras mycket snabbt, behöver man kontinuerligt analysera och optimera annonskampanjerna. För det gäller att optimera för att hela tiden lyckas ta och behålla de bästa placeringarna i sökresultatet. För en placering i toppen på sökresultatet genererar nästan alltid mycket trafik till din webbplats.

Lönsam annonsering för alla företag

Google är utan konkurrens den största aktören inom sökannonsering. Sedan flera år tillbaka är intäkterna från Google Ads, deras främsta intäktskälla. Men det är inte bara Google som tjänar pengar på annonserna. Den främsta anledningen till framgången är naturligtvis att ett stort antal företag har lyckats få många nya kunder genom att annonsera med Google Ads. En av anledningarna till att det fungerar så bra och är så kostnadseffektivt är debiteringsmodellen. Du betalar för resultatet. Först när någon klickar på din annons debiteras du. Annonsutrymmet köps genom programmatisk budgivning. Och det är inte bara e-handelsföretag som kan öka sin försäljning med Google Ads utan alla typer av företag kan skapa riktig affärsnytta med hjälp av sökannonsering.

Google shopping för e-handlare

Med Google Shopping visar du dina produkter i Googles sökresultat, med pris och produktbild. Dina annonser visas högst upp på söksidan och den som söker får svar på sin fråga direkt i sökresultatet. Eftersom svaret består av flera leverantörers bilder och priser uppfattas annonsen som mycket relevant – och det visar sig även i lönsamhet för den som annonserar.

Få affären med abandoned cart och remarketing

Händer det att dina besökare ibland lämnar din webbplats, utan att först ha handlat av dig? Med Remarketing når du dessa personer igen. En del av dina besökare har kanske till och med lagt produkter i sin varukorg men ändå inte riktigt tagit det där sista steget, att checka ut. Men hjälp av Abandoned Cart Remarketing kan du återigen nå dem. Med dynamiska produktannonser kan du visa individuellt anpassade erbjudanden, för just de här personerna. Här finns stora möjligheter att nå en högre avslutsfrekvens med mycket god lönsamhet.

6 tips på hur du hanterar en övergiven varukorg

Ta hjälp av en Google Ads byrå

Vi är certifierad Google Partner och våra erfarna Google Ads-specialister hjälper dig med allt ifrån att skapa en sökords-strategi och bygga upp ditt annonskonto till att kontinuerligt utveckla och optimera din synlighet på Google. När vi inleder vårt samarbete med dig sätter vi gemensamt upp nyckeltal kopplade till bolagets affärsmål som vi sedan arbetar mot. Minst en gång per månad träffas vi sedan för att tillsammans gå igenom resultat och analys. Men först av allt börjar vi med att analysera hur du kan få fler kunder med hjälp av sökannonsering och Google Search Ads. Hör gärna av dig för ett möte.

Kontakta oss